Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 1., szombat

Minőségi idő

 Van nekem egy kis listám, amin összeírtam azokat a dolgokat, amikért fontosnak tartok imádkozni.
Klasszul fejezetekre bontottam, mint 
  • Célok,
  • Kapcsolatok,
  • Hála,
  • Betegek,
  • Nehézségek.
A célok és kapcsolatok címhez odaírva - mintegy alcím ként - egy-egy Ige, mert ezek nyomvonalán érdemes ezt a témakört tekinteni / imádkozni érte.
(Pl. a célok fejezet alcíme: Máté 6:33 "...keressétek először Istennek országát, és az ő igazságát; és ezek mind megadatnak néktek". És a kapcsolatoké pedig: Márk 12:33  "És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál".) A másik három viszont állandóan bővül, szűkül, változik, átcsoportosul.
A takaros kis lista ezáltal elég ramatyul fest, mert keresztül-kasul beleírok. Fel szoktam pl. vezetni rá, ha egy ígéretet kapok valakivel kapcsolatban, vagy egy jó meglátást, netalán újabb kérést, vagy aktuális nehézségeket.
Néhányan megkérdezték tőlem, hogy erre, meg a bloggerkedésre honnan van időm?
Vajon  tényleg: HONNAN VAN NEKEM ERRE IDŐM?
Meg is vizsgáltam, hogy ez egy ablakon kidobott idő-e, amit a családomtól veszek el és arra jutottam, hogy annyi dolog után futkosunk nap-nap után, ami hót felesleges. Képes vagyok filmet nézni, játszani, sportolni (na azt nem eleget...), lakást glancolni.  Rójuk a köröket a testünk körül és nem jutunk el sehová. Mindig fáradtak vagyunk és nem érjük el a céljainkat, de ha mégis elértük, nem érezzük az elégedettséget.
Nekem ez az idő, amit reggelenként Istennel töltök - minőségi idő.
Tanácsokat kapok tőle az életemre vonatkozóan és örömöt. Felül emel engem az élet nehézségein és átsegít. Rámutat azokra a területekre, ahol változásra van szükségem és megtanít örülni. Hozzám szól, velem van, átölel. Felkap és megpörget, ami lássuk be az én súlyommal nem kis teljesítmény.
És nekem szükségem van Rá.
Jn 4,23-24 De jön egy óra, és az most van, amikor az igazi imádók az Atyát szellemben és igazságban fogják imádni, mert az Atya is ilyen imádókat keres magának.  Az Isten Szellem, és az imádóknak szellemben és igazságban kell őt imádniuk.”
Itt az igazság szó így fordítható:   ἀλήθεια  (alétheia)
1) igazság
2) igazmondás, őszinteség
3) valóság, a való

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...