Keresés ebben a blogban

2011. november 9., szerda

Hol a lámpa?

Az ember vak, és egyre nagyobb és nagyobb gonoszságokat követ el, mert valami hajtja.
Olyan valaki jutott eszembe, amilyen én is voltam, és ma is lehetnék, ha nem kapnék ,,igazi" vezetést.
Napokban beszélgettem egy barátommal. Elmesélte milyen módon vakította meg teljesen a pénz szeretete, és azért hazudozott a kollégáinak. Mentségeket talált lopásokra és mindenféle gusztustalan tettére.
Olyan módon vagyunk kiszolgáltatva a kívánságainknak, hogy az félelmetes. Azt látjuk, amit látni vágyunk.
Idézek egy oldalról:
Az egész Ószövetségben nincs is olyan szó, amely fedné a „törvény” mai fogalmát (ld. Keresztyén Bibliai Lexikon, „törvény” címszó). A leggyakrabban használt szó a tóráh, eredetileg útmutatást, tanítást jelent. Egy olyan igéből képzett szó, amelynek jelentése: célozni, irányt mutatni, tanítani. Isten igéje irányt mutat nekünk, hogy el ne tévedjünk. Az útmutatás élő, eleven.
Péld 11:14  Ahol nincs vezetés, elvész a nép; a megmaradás pedig a sok tanácsos által van.
Hós 4:6  Elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való. Mivelhogy te megvetetted a tudományt, én is megvetlek téged, hogy papom ne légy. És mivelhogy elfeledkeztél Istened törvényéről, elfeledkezem én is a te fiaidról.
De van egy lehetőség. Élhető életet, valódi vezetést kínál Isten a beszéde által és a Lelke által.
Ézs 11:1- 4  És származik egy vesszőszál Isai törzsökéből, s gyökereiből egy virágszál növekedik.  Akin az Úrnak lelke megnyugszik: bölcsességnek és értelemnek lelke, tanácsnak és hatalomnak lelke, az Úr ismeretének és félelmének lelke.  És gyönyörködik az Úrnak félelmében, és nem szemeinek látása szerint ítél, és nem füleinek hallása szerint bíráskodik:  Igazságban ítéli a gyöngéket, és tökéletességben bíráskodik a föld szegényei felett; megveri a földet szájának vesszejével, és ajkai lehével megöli a hitetlent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...