Keresés ebben a blogban

2011. július 8., péntek

Köszi Győző bácsi!

Ma este egy jó magyarázatot hallottam  a ,,kereszt-felvételéről", amiről Jézus beszél nekünk:
Ekkor mondta Jézus az ő tanítványainak: Ha valaki jönni akar én utánam, tagadja meg magát és vegye fel az ő keresztjét, és kövessen engem. És aki föl nem veszi az ő keresztjét és úgy nem követ engem, nem méltó én hozzám. (Máté 16:24-25)
A kereszt görögben - σταυρός  (sztaurosz) kereszt (kivégzőeszköz)

Ezt a halálraítéltnek kellett arra a helyre cipelni, ahol azután fel fogják rá feszíteni.
Nálunk - keresztényeknél - azt jelenti, hogy önként úgy döntünk, már nem akarunk többet olyanok lenni, amilyenek régen voltunk.
Ezeket a tulajdonságokat halálra adjuk, mintegy felfeszítjük a keresztre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...